20 Aralık 2014 Cumartesi

29.10.2009 22:15:22 2688  defa okundu.

Alın Size Açılım

 

Değerli Haberkale okuyucuları, yaklaşık bir aylık bir aranın ardından tekrar size merhaba demenin heyecanını yaşıyorum. Geride kalan zaman diliminde ülke gündeminde birçok konu yer bulurken tabi son yazımda yazdığım açılım konusu bir numaradaki yerini korudu. Aslında yazılacak çok şey var ama bu süre zarfında milyonlarca insan gibi beni de yaralayan ve içimden hiç çıkmayan o görüntüleri sizlerle paylaşmak istiyorum.
Gündem hala açılım. Artık her şey açılıma göre hesaplanıyor, yazılıyor, çiziliyor... Açılımın içinde olmadığı en ufak bir cümle bile kurulmuyor. Varsa yoksa "Açılım"...
Peki açılıma büyük bir siyasi risk alıyoruz diyerek başlayan hükümet neden geçtiğimiz hafta bir avuç çapulcunun sınır kapısında tabir-i caizse halaylarla, şenliklerle karşılanmasının hemen ardından bir anda çark ediverdi. Sonuçta böylesine önemli bir konuda riski göze almak her şeye hazır olmayı da gerektirmez mi?
Bu adamların bir düğün havasında karşılanması tüm yürekleri yaralamışken, burada en büyük hissiyatı yaşayan tabii ki şehit aileleri ve gazilerdir. İstanbul Şehit Anaları Derneği Başkanı Pakize AKBABA bu görüntülerin ekranlara yansımasından hemen sonrasında beni telefonla arayarak isyanını haykırıyor ve yıllardır içinde büyüttüğü acının şimdi dayanılmaz boyutlara ulaştığını söylüyor. Sadece o mu? Tüm şehit ana ve babaları , kardeşleri, yakınları…
Neredeyse devletle karşı karşıya geliyorlar. Halbuki bu insanlara sahip çıkması gereken onları okşayıp kucaklaması gereken devlet değil mi? Bir şehit anası çıkıp ekranlarda “keşke evladımı dağa gönderseydim hiç olmazsa ölmez ve bugün yanıma gelirdi” diyor. Hadi buyurun! Buna verilecek cevap nedir?
Geçmiş yazılarımda ben açılım hamlelerini eleştirirken beni saçma sapan yaklaşımlarla eleştirenlere soruyorum şimdi… Yıllardır bu ülkeye bu ülkenin evlatlarına kurşun sıkanların sınır kapsında zafer kazanmış komutan edasıyla karşılanmaları vicdanlarınızı nasıl etkiledi? Kendilerini gerilla diye takdim edip Türkiye ve Türk insanını aşağılar tavırlarla poz verip ahkam kesen teröristleri görünce neler hissettiniz?
Daha da ötesinde hepsinin serbest bırakılması içinizi rahatlattı mı?
 Açılıma yürekten destek veren, bu iş mutlaka çözülmeli deyip verilen tüm tavizlerin ardında duranlar, cansiperane savunanlar… Teröristlerin zafer çığlıkları, onların siyasi kanattaki sözcülüğünü yapanların onlarla sarmaş dolaş halleri karşısında hala açılımı savunabiliyor musunuz?
Tüm bu yaşananların ardından hükümet bu görüntülere çok bozulduğu için süreci bir müddet durdurmaktan yana tavır koydu. Biraz geç olmadı mı beyler? Olanlar oldu. Yaşananlar ortada. Yürekler yanıp dağlandı, insanların canı yandı, içi sızladı. Şimdi bu yürekleri nasıl tamir edeceksiniz? Göze almış olduğunuz siyasi risk sanırım sonun başlangıcı niteliğini taşımaktadır.
Daha öncede yazdığım gibi… “Bu açılım size sandıkta dibe vurulumu getirecektir”
TEŞEKKÜRLER
Sevgili okuyucular, 11 Ekim 2009 Pazar günü hayatlarımızı birleştirdiğimiz sevgili eşim Derya Çiçek ile birlikte yeni bir yaşamın heyecanını paylaşırken, bizleri düğünümüzde yalnız bırakmayan tüm dostlarımıza teşekkürü bir borç biliyor, şahsımız ve ailelerimiz adına sonsuz şükranlarımızı sunuyoruz.

Yorum Yaz


YORUMLAR
Yorum bulunmamaktadır. Yorum eklemek için tıklayınız.

YAZARIN TÜM YAZILARI
AMAÇ DARBECİLERİ YARGILAMAK MI? - 19 Ağustos 2010 Perşembe 16:04
Soru: Özbek Aday Olur mu? - 25 Mart 2010 Perşembe 15:54
Aydınlatma Hatası - 24 Şubat 2010 Çarşamba 03:25
Pes Doğrusu... - 19 Şubat 2010 Cuma 18:54
2009 Yılı ve Akılda Kalanlar - 28 Aralık 2009 Pazartesi 18:57
Bölgecilik mi, Particilik mi? - 15 Aralık 2009 Salı 01:22
Tehlikeli Tırmanış - 24 Kasım 2009 Salı 15:11
İşte Belediye, İşte Kırıkkale... - 19 Kasım 2009 Perşembe 14:16
Çanlar Tonga İçin Çalıyor - 06 Kasım 2009 Cuma 17:23
Alın Size Açılım - 29 Ekim 2009 Perşembe 22:15
Yeni Alfabe: (W-Q-X) - 25 Eylül 2009 Cuma 11:39
Açılım ve Şehit Orhan... - 10 Eylül 2009 Perşembe 17:14
Patlamayan Fabrika, İl Başkanlığı ve Tonga - 03 Eylül 2009 Perşembe 22:47
Çiftçi Vekillerini Bekliyor... - 26 Ağustos 2009 Çarşamba 10:53
Bir Mektup... - 13 Ağustos 2009 Perşembe 00:00
İnceden İnceden... - 06 Ağustos 2009 Perşembe 00:00
Açılın Açılın, Biraz Daha Açılın! - 29 Temmuz 2009 Çarşamba 00:00
Ne Oldu Bulvar Projesi Sayın Başkan? - 22 Temmuz 2009 Çarşamba 00:00
Çile Yolu - 17 Temmuz 2009 Cuma 00:00
Yorumlar - 09 Temmuz 2009 Perşembe 00:00
ÖZBAYRAK'A SORUYORUM - 07 Temmuz 2009 Salı 00:00
Haydi Vekiller Köylere - 03 Temmuz 2009 Cuma 00:00
Kırıkkale'ye Vaatler - 30 Haziran 2009 Salı 00:00
TSK Kimlerin Hedefinde? - 29 Haziran 2009 Pazartesi 00:00
İran'da Yeşil Devrim - 23 Haziran 2009 Salı 00:00
"İrtica Eylem Planı" - 16 Haziran 2009 Salı 00:00
Teşvik Paketi ve Kırıkkale - 09 Haziran 2009 Salı 00:00
Mayınlı Araziler ve 45 Yıl Sonrası - 04 Haziran 2009 Perşembe 00:00
Seçim İşaretleri - 01 Haziran 2009 Pazartesi 00:00
Şener ve Türkiye Partisi - 27 Mayıs 2009 Çarşamba 00:00
Aşırı Sürtünme - 26 Mayıs 2009 Salı 00:00

Son Yorumlar

öz kırıkkale
Madem öyle Sayın Pekdoğan başkanlığı boyunca kızına tahsis edilen Opel Omega markaları aracı da açıklasın Bunları unutmuş değiliz. Köhne zihniyet artık yok edildi.yeni bi şeyler söylemek gerek.Geçin bunları..eleştirdiğiniz adam adam gibi adam
19.12.2014 10:15:07

Taceddin Yonar
tabii çorumda tüm ilçe ve köylerin yolları parke taş fazlasını göndersinler kırıkkaleye.
18.12.2014 17:10:26

fehat
Gazetniz basliginda yersiz aciklama demissiniz.Eger pekdogan belediye baskani olsaydi su anda yaninda surmayan il baskani ahmet göcer pekdoganin kapisinda yatar kalkardi.ama kazanamadi adam muhalif aciklama yapiyor parti yaninda yok yaziklar olsun yaziklar olsun Seyit Ahmet Gocer vekil adayi olursannn bakalim 35000 oy alabilecekmisin....Hersey menfaat olmus